Gerçek Bir Girişimci Klişelerden Kaçınmalı!
Son yılların trend başarı hikayeleri girişimcilik ya da ondan biraz daha öte bir kavram olan start-up üzerine kurgulanıyor. Steve Jobs, Mark Zukkerberg, Elon Musk gibi isimlerin yolunu açtığı ya da epeyce özendirdiği stat-up başarı hikayesini yazma trendi aslında 90’larda Bill Gates ile başladı. Onlar kadar küresel pazarda pay bulan dev işler için olmasa da siz de kendi işinizi kurmak ve kendi başarı hikayenizi yazmak istiyorsanız girişimci ruhuna sahipsiniz demektir. Elbette bu, girişimci olma modası öyle bir genele yayıldı ki, bir iş kurmanın heyecanına sahip olmak dışında hiç bir vizyonu olmayan pek çok kişi de kendisinin muhteşem bir start-up vizyoneri olduğuna inanabiliyor. Peki, gerçek bir girişimci nasıl olur? Girişimcilerin kaçınması gerekenler nelerdir?
-
Maymun iştahlı olmayın!
Girişimci ruha sahip insanların hepsinde “heveskarlık” güdüsü bulunur. Zaten kişiyi bir işi başaracağına inandırıp harekete geçiren şey de bu heveskarlık güdüsündeki tılsımdır. Ancak her gördüğüne, her duyduğuna heves etmek rotadan sapmaya ya da hiç bir işi sonlandırmadan yılları harcamanıza neden olabilir.
-
Ne yapacağınıza net bir biçimde karar verin!
İş kurmanın zorlukları malum, uzun ve engellerle dolu bir yol sizi bekliyor. Bu uzun yola hazırlıklı olmanın ilk aşaması ne yapacağınıza net bir biçimde karar vermekten geçer. Karar vermek zor diye düşünüyorsanız, hangi konuda bilgili, tecrübeli ve istekli olduğunuzu, seçeneklerin tek tek kısa vadede ve uzun vadede size neler kazandıracağını bir kağıda yazıp uzun ve detaylı bir düşünme sürecine girin. Bu düşünme işini çok abartmayın ama dikkate de alın.
-
Bir fikri ilk bulan girişimci olduğunuzdan çok emin olmayın!
Girişimcilerin ya da girişimci olduğunu düşünenlerin yaptığı en belirgin hata, planladıkları fikrin ilk sahibi olduklarına kayıtsızca inanmalarıdır. Aklınıza parlak bir fikir geldiğinde bu fikrin ya da benzerlerinin tüm dünyada benzerleri var mı iyice araştırın.
-
Bir girişimci için fiziki ofis şart değil!
Bir iş kuracağınız zaman fiziki bir ofisin şart olduğu fikrinden uzaklaşın. Evinizi de ofis olarak gösterebilirsiniz. Ancak evi ofis olarak kullanmanın bazı dezavantajları var elbette. Örneğin müşterileriniz, iş ortaklarınız için toplantı adresi göstermeniz konusunda zorluk yaşatabilir. Ayrıca resmi adres olarak prestijli bir iş merkezi göstermek kurumsal pazarlama açısından her zaman önemlidir. Bu amaçla hazır ofis seçeneklerini tercih edebilirsiniz. İşinizin hacmine göre hazır ofis, sanal ofis, paylaşımlı ofis seçeneklerinden dilediğinizi kullanabilirsiniz.
Size en uygun teklifi almak için formumuzu doldurun. Sanal & Hazır ofis uzmanlarımız sizlerle en kısa sürede iletişime geçsin.